W przypadku gdy twoja firma posiada własną zarejestrowaną organizację w Microsoft Teams, mogą wystąpić problemy z uruchomieniem aplikacji z inną organizacją. Dzieje się tak głównie z powodu zachowania zasad bezpieczeństwa które zapewne wprowadził Państwa administrator. W tym wypadku pozostaję Nam użycie przeglądarki.
Jaka przeglądarka ?
Z doświadczenia wiemy iż najlepiej aplikacja działa na przeglądarkach EDGE (wbudowana w Windows 8, Windows 8.1 oraz Windows 10) jak i przeglądarka Google Chrome. Jeśli nie masz przeglądarki Google Chrome, możesz pobrać ją z tego linku:
https://www.google.com/intl/pl_pl/chrome
Instrukcja użycia przeglądarki:
- Zaproszenie od lektora.
Jeśli zostaniesz zaproszony przez lektora na kurs otrzymasz wiadomość na pocztę elektroniczną wiadomość z zaproszeniem do zespołu.
Wiadomość winna wyglądać jak na załączonym poniżej obrazku.
2. Logowanie
W tym punkcie klikamy w link z zaproszeniem i zostaniemy przekierowani do przeglądarki internetowej. Jeśli twoje konto było kiedykolwiek użyte do logowania w usługach Microsoftu, okno będzie wyglądało. Patrz obrazek niżej.
(Jeśli twoje konto – adres email, nie było nigdy używane do zalogowania do usług Microsoftu, okno będzie wyglądało zupełnie inaczej, i będziemy musieli założyć konto i poddać je weryfikacji, więcej informacji w Tworzenie i weryfikacja konta.)
Wybieramy aplikację sieciową lub aplikację Teams. W zależności od wyboru zostaniemy przekierowani do innego okna konfiguratora. Jeśli wybierzemy aplikację sieciową Web, okno wybory wygląda następująco jak na poniższym obrazku. Jeśli jednak wybieramy użycie i zainstalowanie aplikacji, przejdź do punktu Instalacja aplikacji Teams na komputerze:
- Wybór aplikacji.
Po poprawnym zalogowaniu zostaniemy przekierowani z powrotem na stronę Microsoft Teams, gdzie trzeba dokonać ponownie wyboru czy chcemy korzystać z aplikacji Microsoft Teams, czy też używać przeglądarki jako aplikacji.
Uwaga: Niektóre przeglądarki nie mają zgodności z Microsoft Teams, i trzeba wyrazić zgodę na używanie przez przeglądarkę takich urządzeń jak: wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon.
Potwierdzone działanie aplikacji sieciowej w przeglądarkach: Microsoft EDGE, Google Chrome.
Potwierdzamy i klikamy przycisk „Zamiast tego użyj aplikacji sieciowej” , zostaniemy przekierowani do kolejnego okna, aplikacji sieciowej Teams. I należy przejść do punktu 5 niniejszej instrukcji. Panel aplikacji Teams.
- Instalacja aplikacji Teams na komputerze:
Jeśli zdecydujemy się na pobranie aplikacji klikamy w okno „Pobierz aplikację Teams”
Zostanie wyświetlone okno pobierania dla aplikacji (w zależności od używanej przeglądarki internetowej, okna mogą się różnić, w instrukcji użyto przeglądarki FireFox)
W oknie tym klikamy „Zapisz” i rozpocznie się pobieranie aplikacji Teams na dysk naszego komputera. Po poprawnym pobraniu pliku przystępujemy do instalacji aplikacji. Wchodzimy do folderu w którym zapisała się nasza aplikacja (najczęściej jest to folder (/nazwa_użytkonika/Pobrane) . Uruchomiamy aplikację, następuje instalacja. W trakcie instalacji zostanie wyświetlone okno logowania do aplikacji:
Wpisujemy nasz adres mailowy użyty do zaproszenia Nas do aplikacji i klikamy „Zaloguj” zostanie wyświetlone kolejne okno, wyboru konta, wybieramy „Konto osobiste”, jak na poniższym obrazku.
Jeśli mamy już potwierdzone konto w usługach Microsoft, zostaniemy poproszeni o podanie hasła do naszego konta. (Jeśli nie posiadamy zweryfikowanego konta usług Microsoft, musimy dokonać takiej przejdź do Tworzenie i weryfikacja konta. w instrukcji.)
Po podaniu poprawnych danych logowania wyświetli Nam się okno powitania w aplikacji Microsoft Teams, które informuje o tym kto zaprosił Cię do swojego zespołu. Jeśli mamy więcej zespołów do których zostaliśmy zaproszeni, to to okno też pozwala dokonać wyboru do jakiego zespołu chcemy dołączyć.
Następnie klikamy „Kontynuuj” i przechodzimy do Panelu aplikacji Teams.
- Panel aplikacji Teams.
W panelu aplikacji Teams mamy kilka ikonek:
- Aktywność
- Czat
- Zespoły
- Pliki
- Rozmowy
- Na środku ekranu czat z użytkownikami Zespołu
Dla Ciebie jako kursanta najważniejszą częścią panelu jest czat z lektorem oraz uczestnikami zespołu. Zakładka górna zespoły, która pokazuje w jakich zespołach jesteś zalogowany i dodany pod twoją nazwą użytkownika oraz pliki, jest to miejsce w którym lektorzy umieszczają materiały nie zbędne do prowadzenia wykładów. Mając uruchomioną aplikację o czasie jaki został ustalony z lektorem, zostaniesz powiadomiony na czacie głównym iż zostałeś zaproszony do udziału w lekcji – spotkaniu. Na poniższym obrazku widać jak taka informacja jest prezentowana na czacie głównym.
Klikając „Dołącz” zostaje automatycznie otwarta rozmowa z wszystkimi uczestnikami kursu. Okno podzieli się na tyle małych okienek z obrazem z kamer, ilu jest kursantów.
Więcej informacji o kursie, datach i możliwości uczestnictwa, uzyskają Państwo u koordynatorów Lingopro oraz lektorów prowadzących dane zajęcia.
- Tworzenie i weryfikacja konta.
W tym wypadku możemy spotkać się z dwoma modelami weryfikacji konta. W przypadku używania domen firmowych gdzie domena @example.com została już dodana do Usług Microsoftu sposób weryfikacji będzie dwu etapowy, jeśli natomiast nasz adres email nigdy nie był użyty w usługach Microsoftu, bądź też korzystamy z domeny która nigdy nie została użyta w usługach Microsoftu, to weryfikacja będzie szczegółowa.
Weryfikacja uproszczona:
Gdy zostaniemy zaproszeni przez lektora do zespołu Teams, zostaniemy przekierowani na stronę logowania.
Po wpisaniu hasła które będzie używane z tym adresem email do łączenia się z aplikacją Teams, kolejne okno poprosi zweryfikowanie adresu email:
W tym oknie wpisujemy KOD CYFROWY otrzymany na maila i klikamy „Zakończ”. Ostatnim krokiem jest zaakceptowanie warunków umowy i użytkowania konta usług Microsoft Teams jak na poniższym obrazku:
Następnie zostajemy przekierowani do punktu 2. Logowanie.
Weryfikacja szczegółowa: (okienka umieszczone w tej instrukcji mogą się różnić w zależności od użytej przeglądarki, jednak kolejność działań pozostaje bez zmian)
W przypadku gdy Nasze konto nie zostało nigdy dodane do usług Microsoftu, musimy niestety je zweryfikować i dodać możliwość używania go waśnie w usługach Microsoft.
Używając adres email na które zostało wysłane zaproszenie (nie można użyć innego !!!) wpisujemy go w okno logowania i klikamy „Dalej” . Wyświetli nam się komunikat jak na poniższej stronie, który świadczy właśnie o tym iż nie masz konto w usługi Microsoft.
Klikamy „Dalej” i zostaniemy przekierowani do kolejnego okna z prośbą o ustalenie hasła. Jak widać na poniższym obrazku. Wpisujemy hasło (takie które zapamiętamy) i klikamy „Dalej”.
Zostaniemy poproszeni o podanie daty urodzenia. (w celu weryfikacji wieku użytkownika, te dane nie są gromadzone ani też przetwarzane)
Klikamy „Dalej” i przechodzimy do kolejnego okna w którym trzeba wpisać kod otrzymany na adres email podany podczas rejestracji konta.
Klikamy „Dalej” i przechodzimy do okna weryfikacji, gdzie musimy przepisać kod który wyświetli nam się na ekranie komputera w okienku weryfikacji:
Po poprawnym przepisaniu kodu w wyznaczonym miejscu, klikamy „Dalej” i przechodzimy do kolejnego okna. Akceptujemy warunki przystąpienia do Microsoft Teams:
Po zaakceptowaniu zostajemy przekierowani do kolejnego okienka weryfikacji, jak na załączonym obrazku poniżej:
Klikamy dalej i zostajemy przekierowani do ostatecznej weryfikacji naszego konta za pomocą aplikacji mobilnej:
Tutaj wybieramy „Aplikacja mobilna” zaznaczamy „Odbieraj powiadomienia dotyczące weryfikacji” i klikamy „Skonfiguruj”
Zostaniemy przekierowanie do finalnego kroku weryfikacji naszego konta, musimy zainstalować aplikację o nazwie Microsoft Authenticator na naszym smartfonie, dodać konto służbowe następnie zeskanować kod, i poczekać aż system zweryfikuje i nasz przycisk „Dalej” będzie aktywny.
Następnie pokaże Nam się okienko jak poniżej,
W tym momencie musimy wrócić do naszego smartfona w którym trzeba potwierdzić zgodność poprzez przycisk „Zatwierdź”, po poprawnym zatwierdzeniu otrzymamy komunikat „Gotowe” i zostaniemy automatycznie przekierowani do punktu nr.3 niniejszej instrukcji, czyli wyboru z jakiej aplikacji chcemy korzystać. W dalszej części konfiguracji postępujemy zgodnie z instrukcją.
Całość przebiegu weryfikacji możemy też zobaczyć na filmie help center pod tym linkiem: