user_korporacja

Użytkownik korporacyjny - Microsoft Teams dla

W przypadku gdy twoja firma posiada własną zarejestrowaną organizację w Microsoft Teams, mogą wystąpić problemy z uruchomieniem aplikacji z inną organizacją. Dzieje się tak głównie z powodu zachowania zasad bezpieczeństwa które zapewne wprowadził Państwa administrator. W tym wypadku pozostaję Nam użycie przeglądarki.

Jaka przeglądarka ? 

Z doświadczenia wiemy iż najlepiej aplikacja działa na przeglądarkach EDGE (wbudowana w Windows 8, Windows 8.1 oraz Windows 10) jak i przeglądarka Google Chrome. Jeśli nie masz przeglądarki Google Chrome, możesz pobrać ją z tego linku:
https://www.google.com/intl/pl_pl/chrome

Instrukcja użycia przeglądarki: 

  1. Zaproszenie od lektora.

Jeśli zostaniesz zaproszony przez lektora na kurs otrzymasz wiadomość na pocztę elektroniczną wiadomość z zaproszeniem do zespołu.

Wiadomość winna wyglądać jak na załączonym poniżej obrazku.

 

 

2. Logowanie

W tym punkcie klikamy w link z zaproszeniem i zostaniemy przekierowani do przeglądarki internetowej. Jeśli twoje konto było kiedykolwiek użyte do logowania w usługach Microsoftu, okno będzie wyglądało. Patrz obrazek niżej.

(Jeśli twoje konto – adres email, nie było nigdy używane do zalogowania do usług Microsoftu, okno będzie wyglądało zupełnie inaczej, i będziemy musieli założyć konto i poddać je weryfikacji, więcej informacji w   Tworzenie i weryfikacja konta.)

 

 

Wybieramy aplikację sieciową lub aplikację Teams. W zależności od wyboru zostaniemy przekierowani do innego okna konfiguratora. Jeśli wybierzemy aplikację sieciową Web, okno wybory wygląda następująco jak na poniższym obrazku. Jeśli jednak wybieramy użycie i zainstalowanie aplikacji, przejdź do punktu Instalacja aplikacji Teams na komputerze:

 

  1. Wybór aplikacji.

Po poprawnym zalogowaniu zostaniemy przekierowani z powrotem na stronę Microsoft Teams, gdzie trzeba dokonać ponownie wyboru czy chcemy korzystać z aplikacji Microsoft Teams, czy też używać przeglądarki jako aplikacji.

 

 

Uwaga: Niektóre przeglądarki nie mają zgodności z Microsoft Teams, i trzeba wyrazić zgodę na używanie przez przeglądarkę takich urządzeń jak: wbudowana lub zewnętrzna kamera oraz mikrofon.

Potwierdzone działanie aplikacji sieciowej w przeglądarkach: Microsoft EDGE, Google Chrome.

 

Potwierdzamy i klikamy przycisk „Zamiast tego użyj aplikacji sieciowej” , zostaniemy przekierowani do kolejnego okna, aplikacji sieciowej Teams. I należy przejść do punktu 5 niniejszej instrukcji. Panel aplikacji Teams.

 

  1. Instalacja aplikacji Teams na komputerze:

Jeśli zdecydujemy się na pobranie aplikacji klikamy w okno  „Pobierz aplikację Teams

Zostanie wyświetlone okno pobierania dla aplikacji (w zależności od używanej przeglądarki internetowej, okna mogą się różnić, w instrukcji użyto przeglądarki FireFox)

 

 

W oknie tym klikamy „Zapisz” i rozpocznie się pobieranie aplikacji Teams na dysk naszego komputera. Po poprawnym pobraniu pliku przystępujemy do instalacji aplikacji. Wchodzimy do folderu w którym zapisała się nasza aplikacja (najczęściej jest to folder  (/nazwa_użytkonika/Pobrane) . Uruchomiamy aplikację, następuje instalacja. W trakcie instalacji zostanie wyświetlone okno logowania do aplikacji:

 

 

Wpisujemy nasz adres mailowy użyty do zaproszenia Nas do aplikacji i klikamy „Zaloguj” zostanie wyświetlone kolejne okno, wyboru konta, wybieramy „Konto osobiste”, jak na poniższym obrazku.

 

 

Jeśli mamy już potwierdzone konto w usługach Microsoft, zostaniemy poproszeni o podanie hasła do naszego konta. (Jeśli nie posiadamy zweryfikowanego konta usług Microsoft, musimy dokonać takiej przejdź do  Tworzenie i weryfikacja konta. w instrukcji.)

Po podaniu poprawnych danych logowania wyświetli Nam się okno powitania w aplikacji Microsoft Teams, które informuje o tym kto zaprosił Cię do swojego zespołu. Jeśli mamy więcej zespołów do których zostaliśmy zaproszeni,  to to okno też pozwala dokonać wyboru do jakiego zespołu chcemy dołączyć.

 

 

Następnie klikamy „Kontynuuj”  i przechodzimy do Panelu aplikacji Teams.

 

  1. Panel aplikacji Teams.

W panelu aplikacji Teams mamy kilka ikonek:

 

  • Aktywność
  • Czat
  • Zespoły
  • Pliki
  • Rozmowy
  • Na środku ekranu czat z użytkownikami Zespołu

 

 

Dla Ciebie jako kursanta najważniejszą częścią panelu jest czat z lektorem oraz uczestnikami zespołu. Zakładka górna zespoły, która pokazuje w jakich zespołach jesteś zalogowany i dodany pod twoją nazwą użytkownika oraz pliki, jest to miejsce w którym lektorzy umieszczają materiały nie zbędne do prowadzenia wykładów. Mając uruchomioną aplikację o czasie jaki został ustalony z lektorem, zostaniesz powiadomiony na czacie głównym iż zostałeś zaproszony do udziału w lekcji – spotkaniu. Na poniższym obrazku widać jak taka informacja jest prezentowana na czacie głównym.

 

 

Klikając „Dołącz” zostaje automatycznie otwarta rozmowa z wszystkimi uczestnikami kursu. Okno podzieli się na tyle małych okienek z obrazem z kamer, ilu jest kursantów.

 

Więcej informacji o kursie, datach i możliwości uczestnictwa, uzyskają Państwo u koordynatorów Lingopro oraz lektorów prowadzących dane zajęcia.

 

  1. Tworzenie i weryfikacja konta.

W tym wypadku możemy spotkać się z dwoma modelami weryfikacji konta. W przypadku używania domen firmowych gdzie domena @example.com została już dodana do Usług Microsoftu sposób weryfikacji będzie dwu etapowy, jeśli natomiast nasz adres email nigdy nie był użyty w usługach Microsoftu, bądź też korzystamy z domeny która nigdy nie została użyta w usługach Microsoftu, to weryfikacja będzie szczegółowa.

 

Weryfikacja uproszczona:

Gdy zostaniemy zaproszeni przez lektora do zespołu Teams, zostaniemy przekierowani na stronę logowania.

 

Po wpisaniu hasła które będzie używane z tym adresem email do łączenia się z aplikacją Teams, kolejne okno poprosi  zweryfikowanie adresu email:

 

 

W tym oknie wpisujemy KOD CYFROWY otrzymany na maila i klikamy „Zakończ”. Ostatnim krokiem jest zaakceptowanie warunków umowy i użytkowania konta usług Microsoft Teams  jak na poniższym obrazku:

 

 

Następnie zostajemy przekierowani do punktu 2. Logowanie.

 

Weryfikacja szczegółowa:  (okienka umieszczone w tej instrukcji mogą się różnić w zależności od użytej przeglądarki, jednak kolejność działań pozostaje bez zmian)

 

W przypadku gdy Nasze konto nie zostało nigdy dodane do usług Microsoftu, musimy niestety je zweryfikować i dodać możliwość używania go waśnie w usługach Microsoft.

Używając adres email na które zostało wysłane zaproszenie (nie można użyć innego !!!) wpisujemy go w okno logowania i klikamy „Dalej” . Wyświetli nam się komunikat jak na poniższej stronie, który świadczy właśnie o tym iż nie masz konto w usługi Microsoft.

 

 

Klikamy „Dalej” i zostaniemy przekierowani do kolejnego okna z prośbą o ustalenie hasła. Jak widać na poniższym obrazku.  Wpisujemy hasło (takie które zapamiętamy) i klikamy „Dalej”.

 

 

Zostaniemy poproszeni o podanie daty urodzenia. (w celu weryfikacji wieku użytkownika, te dane nie są gromadzone ani też przetwarzane)

 

 

Klikamy „Dalej” i przechodzimy do kolejnego okna w którym trzeba wpisać kod otrzymany na adres email podany podczas rejestracji konta.

 

 

Klikamy „Dalej” i przechodzimy do okna weryfikacji, gdzie musimy przepisać kod który wyświetli nam się na ekranie komputera w okienku weryfikacji:

 

 

Po poprawnym przepisaniu kodu w wyznaczonym miejscu, klikamy „Dalej”  i przechodzimy do kolejnego okna. Akceptujemy  warunki przystąpienia do Microsoft Teams:

 

 

Po zaakceptowaniu zostajemy przekierowani do kolejnego okienka weryfikacji, jak na załączonym obrazku poniżej:

 

 

Klikamy dalej i zostajemy przekierowani do ostatecznej weryfikacji naszego konta za pomocą aplikacji mobilnej:

 

 

Tutaj wybieramy „Aplikacja mobilna”  zaznaczamy „Odbieraj powiadomienia dotyczące weryfikacji” i klikamy  „Skonfiguruj”

 

Zostaniemy przekierowanie do finalnego kroku  weryfikacji naszego konta, musimy  zainstalować aplikację o nazwie Microsoft Authenticator na naszym smartfonie, dodać konto służbowe następnie zeskanować kod,  i poczekać aż system zweryfikuje i nasz przycisk „Dalej” będzie aktywny.

 

 

Następnie pokaże Nam się okienko jak poniżej,

 

 

W tym momencie musimy wrócić do naszego smartfona w którym trzeba potwierdzić zgodność poprzez przycisk „Zatwierdź”, po poprawnym zatwierdzeniu otrzymamy komunikat „Gotowe” i zostaniemy automatycznie przekierowani do punktu nr.3 niniejszej instrukcji, czyli wyboru z jakiej aplikacji chcemy korzystać. W dalszej części konfiguracji postępujemy zgodnie z instrukcją.

 

Całość przebiegu weryfikacji możemy też zobaczyć na filmie help center pod tym linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=uWbkLuI4g30